Saturday, September 22, 2018

REFLEKSI BENGKEL

          Assalamualaikum dan salam sejatera semua. Refleksi hari ini berkenaan bengkel penulisan yang terakhir. Bengkel penulisan ini dikelolakan oleh Dr Radiah Yusoff dari jam 9.00 pagi hingga 5 petang. Pengisian  bengkel ini lebih tertumpu kepada kemahiran asas menguasai aplikasi yang membantu sebagai seorang pelajar linguistik. Antara aplikasi yang diajarkan kepada pelajar untuk dikuasai ialah, 'Google site' dan 'Google Doc'. 

       Peranan aplikasi ini lebih kepada untuk menyampaikan maklumat dan ilmu kepada sesiapa sahaja yang mengakses aplikasi ni. Disamping itu, aplikasi ini memudahkan sesiapa sahaja untuk mencari maklumat dengan hanya mengklik pautan yang diinginkan. Selain itu, aplikasi juga boleh mempromosikan diri seorang untuk mencari pekerjaan. 

         Akhir skali, Dr Radiah mengajar tentang langkah-langkah untuk menyunting cerpen diperingkat awal. Hal ini bertujuan untuk menggalakkan pelajar untuk menguasai kemahiran menyunting  dalam diri pelajar berdasarkan ilmu bahasa yang dikuasai. 

No comments:

Post a Comment

Anekdot Pengalaman

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Tiga tahun setengah tempoh pengajian di Universiti Sains Malaysia sudah pun berakhir. Terlalu ...